Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • MONETA podporuje vzdělávání učitelů ve finanční gramotnosti
  • Věda, vzdělávání a školství

MONETA podporuje vzdělávání učitelů ve finanční gramotnosti

Jak se pozná, že je něco drahé? Je vhodné brát si na dovolenou půjčku? Proč si nemůžu koupit vše, co se mi líbí? Jednoduché otázky, které ale nemusí být snadné vysvětlit dětem. A právě o to se snaží Letní škola Rozumíme penězům, která vzdělává v oblasti finanční gramotnosti pedagogy a pedagožky základních a středních škol, aby pak mohli informace předat svým žákům a studentům. Nadace MONETA Clementia podpořila konání pravidelné akce grantem a zaměstnanci Monety si zároveň vyzkoušeli roli učitelů.

Praha 28. srpna 2024 (PROTEXT) – Jak se pozná, že je něco drahé? Je vhodné brát si na dovolenou půjčku? Proč si nemůžu koupit vše, co se mi líbí? Jednoduché otázky, které ale nemusí být snadné vysvětlit dětem. A právě o to se snaží Letní škola Rozumíme penězům, která vzdělává v oblasti finanční gramotnosti pedagogy a pedagožky základních a středních škol, aby pak mohli informace předat svým žákům a studentům. Nadace MONETA Clementia podpořila konání pravidelné akce grantem a zaměstnanci Monety si zároveň vyzkoušeli roli učitelů.

„Kromě tradičních témat, jako jsou rodinný rozpočet a hospodaření domácnosti, letos učitelé projevili zájem také o vysvětlení dopadů inflace a fungování investice,“ říká Lucie Leixnerová, tisková mluvčí Skupiny MONETA, a dodává: „Díky grantu Nadace MONETA Clementia se mohlo Letní školy Rozumíme penězům zdarma účastnit čtyřicet pedagogů, kteří v nadcházejícím školním roce budou předávat žákům a studentům základy finanční gramotnosti, tedy jak porozumět financím a správně s nimi zacházet v různých životních situacích.“

Školy by měly finanční gramotnost učit už od roku 2013, kdy byla zařazena do rámcových vzdělávacích programů. „Stále velký počet škol věnuje finanční gramotnosti ve svých osnovách málo prostoru. Někteří pedagogové navíc nahlíží na toto téma jako nové a neví, do kterých předmětů jej vlastně zařadit. Problémem může být i nedostatečná metodika výuky. I z toho důvodu vznikla Letní škola – náš tým složený z lektorů, kteří zároveň sami učí na základních školách, připravuje pro pedagogy metodické materiály, které jim názorně předvedou, jak je možné propojovat témata finančního vzdělávání do jednotlivých vzdělávacích oblastí a mohli tak finanční gramotnost zařazovat do co nejvíce vyučovacích hodin,“ přibližuje program letošní školy Stanislava Křížová, manažerka programu Rozumíme penězům.

Vzdělávací program Rozumíme penězům banka realizuje společně s organizací Aisis, se kterou spolupracuje v rámci finančního vzdělávání již od roku 2006. Doposud se do programu zahrnujícího Letní školu nebo projektové dny na školách zapojilo přes 5 500 učitelů a 30 000 žáků a studentů. Formou placeného dobrovolnického dne MONETA každoročně podporuje své zaměstnance v účasti na Letní škole a projektových dnech na školách, kde mohou své zkušenosti a znalosti z bankovnictví a financí obecně předat studentům základních a středních škol.

 

 

Continue Reading

Previous: Letní dárek od společnosti Bybit: vaše vstupenka na Beach, Please! Festival 2025
Next: Společnost ExaGrid oznamuje podporu technologie Metallic

Související články

Šest tisíc let historie v jedné mapě – nový nástroj pro školy i veřejnost
  • Věda, vzdělávání a školství

Šest tisíc let historie v jedné mapě – nový nástroj pro školy i veřejnost

Finále McDonald’s Cupu se uskuteční už za pár dní v Teplicích
  • Věda, vzdělávání a školství

Finále McDonald’s Cupu se uskuteční už za pár dní v Teplicích

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu. Menstruačními potřebami vybaví základní školy po celém Česku
  • Věda, vzdělávání a školství

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu. Menstruačními potřebami vybaví základní školy po celém Česku

Nedávné příspěvky

  • Podruhé v řadě zlatí! České obaly slaví ve světě úspěch
  • Globální květinový průmysl kvete v Kchun-mingu – 23. ročník veletrhu KIFE a IFEX představí inovace a obchodní příležitosti
  • Výjezd z Plzně na Folmavu se ještě více zkomplikuje
  • Na silnici II/294 v Rokytnici budou dopravní omezení
  • D1 u Velkých Albrechtic bude opravena nejpozději do listopadu

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.