Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Blíží se 41. ročník festivalu FAMUFEST. Letos se publikum vydá hledat svůj „happy end“
  • Věda, vzdělávání a školství

Blíží se 41. ročník festivalu FAMUFEST. Letos se publikum vydá hledat svůj „happy end“

raha 3. února 2025 (PROTEXT) - 

Praha 3. února 2025 (PROTEXT) – 

  • Představujeme téma letošního ročníku.
  • Na co se těšit v programu a kde se bude odehrávat?
  • Odhalujeme, co se skrývá za vizuálem.
  • Jaká je letošní festivalová znělka?
  • Kdy začne předprodej akreditací?

Letos se od 5. do 9. března 2025v Praze uskuteční již 41. ročník filmového festivalu FAMUFEST, tentokrát s podtitulem happy end. Toto téma poukazuje na přehlcení dnešního světa těžkými tématy, které mají často negativní dopad na mentální zdraví nás všech. Organizátoři tak chtějípro návštěvnictvo vytvořit safe space, jenž všem umožňuje se uvolnit, na chvíli zapomenout na nepříjemné věci, aspolečně hledat vlastní „šťastný konec“. Festivalu se také bude soustředit na problematiku konců, které jsou s filmy neodmyslitelně spjaty, a uvažovat nad tím, co šťastný konec vůbec znamená. Kreativní ředitel Filip Jílek vysvětluje: „Happy end není univerzální závěr, ale přetrvávající pocit bezpečí, který každý vnímáme jinak. Šťastný konec jednoho totiž nemusí být šťastným koncem druhého, a proto festival klade důraz na každého z návštěvnictva, aby si našel ten svůj, třeba na plátně kina.”

Hlavním festivalovým centrem bude kino Bio Oko. Dalšími klíčovými místy se stanou prostory AVU Veletržní a Holešovická šachta, kam návštěvnictvo může zavítat na výstavu Katedry fotografie a Centra audiovizuálních studií nebo na speed-dating How to FAMU. Zahajovací party proběhne v klubu Bike Jesus a závěrečný večírek festivalu se uskuteční v klubu Ankali. Zahajovacím filmem festivalu bude v rámci ceremoniálu snímek režisérky Zory Čápové „Reportáž psaná na benzínce“ pojednávající o novinářce Ivaně Svobodové, která se specializuje na českou dezinformační scénu. Dalšími promítanými snímky budou například „Mord“ režiséra Martina Adamce, který získal 10 nominací na Českého lva, či film „Ani se nenaděješ a už se jmenuješ“ režisérky Emy Hůlkové, který získal dvě nominace. Ve spolupráci s Národním filmovým archivem bude mít publikum možnost tematicky zhlédnout československou komedii „Happy End“ od Oldřicha Lipského z 35 mm filmové kopie.

Každý ročník FAMUFESTu je jedinečný, a i tento přináší několik novinek. Poprvé se festival ocitne v nových prostorech AVU Veletržní. „Jsme rádi, že se nám tento prostor podařilo získat. Díky této posile můžeme festival obohatit o několik nových programových bloků včetně filmových projekcí a Industry programu. Těšit se můžete třeba na netradiční Kino Kabaret!“, odhalila výkonná ředitelka festivalu Sofie Mejtuv. Odbornou část programu zvanou Industry program festival nově zpřístupní veškerému návštěvnictvu. Těšit se lidé mohou na řadu přednášek, diskusí a workshopů z filmového průmyslu zaměřených na témata jako wellbeing mladých filmařů a filmařek či kreativa v českých pohádkách.

Letošní vizuální identita čerpá inspiraci z kultovních animovaných pohádek. Motivy snové krajiny evokují nostalgii, bezpečí, ale i tajemství a dystopii. Ústředním grafickým prvkem je oválný portál, který symbolizuje přechod do nových světů, a zároveň propojuje různorodé emoce. Autorkami vizuální identity jsou studentky grafického designu a fotografie na VŠMÚ v Bratislavě Kata Knežníková a Andrea Čverčková.

Festivalová znělka odráží především hravost a extravagantnost celé vizuální identity. Na jednoduché situaci, herecké přípravě studentstva DAMU na natáčení se studentstvem FAMU, poukazuje prostřednictvím pedagoga a herce Ondřeje Vetchéhona to, že abychom došli ke společnému happy endu, musíme si umět dělat legraci především i sami ze sebe.

 

  • O festivalu FAMUFEST: https://www.famufest.cz
  • Předprodej Early-bird akreditací na platformě GoOut bude spuštěn 17. února

 

O festivalu:

FAMUFEST je studentský multižánrový filmový festival, který je každoročně organizován studujícími Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Díky festivalu má veřejnost jedinečnou možnost zhlédnout nejnovější studentskou tvorbu a seznámit se s mladými talenty tvořící budoucnost české kinematografie, audiovize, fotografie, hry adalších médií.

Festival vzniká za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, Státního fondu audiovize, Ministerstva kultury České republiky a městské části Praha 7 a dalších sponzorů. Hlavním mediálním partnerem FAMUFESTu je Česká televize.

 

Pro další informace kontaktujte

Kateřina Špálová

e-mail: pr@famufest.cz

 

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Continue Reading

Previous: Každý rád dostává dárky. Podarujte klienta něčím, co ho opravdu potěší – buďte napřed!
Next: Moneta přichází s možností vypnout DCC a novým způsobem přihlašování do internetového bankovnictví

Související články

Společnost Westwell představuje na výstavě Garonor Park společnosti Logicor v Paříži chytrý a ekologický ekosystém nákladní dopravy v Evropě
  • Věda, vzdělávání a školství

Společnost Westwell představuje na výstavě Garonor Park společnosti Logicor v Paříži chytrý a ekologický ekosystém nákladní dopravy v Evropě

Společnost Bitget mění obchodování s kryptoměnami na chytrou konverzaci s GetAgentem
  • Věda, vzdělávání a školství

Společnost Bitget mění obchodování s kryptoměnami na chytrou konverzaci s GetAgentem

Huawei a oboroví partneři dosáhli konsenzu u mobilních sítích založených na umělé inteligenci, které podporují monetizaci zkušeností 5G-A
  • Věda, vzdělávání a školství

Huawei a oboroví partneři dosáhli konsenzu u mobilních sítích založených na umělé inteligenci, které podporují monetizaci zkušeností 5G-A

Nedávné příspěvky

  • Zlatá koruna 2025: MONETA jako banka výhodných nabídek opět vítězí u veřejnosti i podnikatelů
  • Porotci soutěže Zlatá koruna 2025 ocenili operativní leasing VWFS
  • Grilovací sezona v plném proudu. U Čechů vedou grily na uhlí
  • Sedmimetrová věž z van i světlo na dotek, Štěrkovna Open Music opět představí vizuální umění
  • Léto jako výzva pro rodiče – využijte společný čas s dětmi k sexuální výchově

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.