Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Tisíce zákazníků objevilo kouzlo potravin s druhou šancí. Rohlík.cz představil novou cestu k udržitelným delikatesám
  • Potraviny, gastronomie

Tisíce zákazníků objevilo kouzlo potravin s druhou šancí. Rohlík.cz představil novou cestu k udržitelným delikatesám

Potraviny, které by jinak skončily jako potravinový odpad, dostávají nový život. Rohlík.cz jako první evropský maloobchodník zařadil do nabídky speciální kategorii upcyclingových produktů, a čísla mluví jasně – Češi si tuto novinku rychle oblíbili. Během prvních měsíců se prodalo více než 31 tisíc upcyclingových produktů a nakoupilo je přes 16 tisíc zákazníků.

Praha 3. února 2025 (PROTEXT) – Potraviny, které by jinak skončily jako potravinový odpad, dostávají nový život. Rohlík.cz jako první evropský maloobchodník zařadil do nabídky speciální kategorii upcyclingových produktů, a čísla mluví jasně – Češi si tuto novinku rychle oblíbili. Během prvních měsíců se prodalo více než 31 tisíc upcyclingových produktů a nakoupilo je přes 16 tisíc zákazníků.

„Vnímáme upcycling jako opravdu inovativní způsob, jak efektivně využít dostupné zdroje a snížit náklady. Tento přístup nám od začátku vytváří prostor pro nové příležitosti a zároveň podporuje malé dodavatele. A říká-li se, že jen každá pátá inovace má úspěch, u upcyclingu je úspěch ještě markantnější. O to více si vážíme, že zrovna tyto produkty s příběhem si mezi zákazníky nachází takovou oblibu,” uvádí CEO společnosti Rohlík.cz Martin Beháň.

Jídlo bez plýtvání

Upcycling v potravinářství znamená přeměnu surovin, které by jinak přišly nazmar, na plnohodnotné produkty. Tento koncept získává na popularitě nejen mezi ekologicky smýšlejícími zákazníky. Rohlík.cz tento koncept přiblížil zákazníkům v říjnu 2024, kdy spustil první specializovanou upcyclingovou kategorii v Evropě.

Dnes, o několik měsíců později, je jasné, že zákazníci tento krok ocenili. Více než 31 500 prodaných upcyclingových produktů a 16 600 zákazníků, kteří si je vyzkoušeli, ukazují, že cesta ke snížení potravinového odpadu přes upcycling má v Česku své místo.

Od neprodaného zboží k lahůdkám

V současné době obsahuje upcyclingová sekce přes 50 produktů od více než 15 dodavatelů, přičemž některé z nich jsou dostupné exkluzivně jen na Rohlík.cz. V nabídce se objevují například chipsy z neprodaného pečiva, džusy z nevzhledného ovoce nebo granoly z vedlejších produktů pivovarnictví.

Tento projekt nejen bojuje proti plýtvání, ale také podporuje malé výrobce, kteří se snaží efektivně využít suroviny a snížit odpad ve výrobním procesu.

Podobné trendy se potvrzují i v zahraničí. V USA po zavedení upcyclingové certifikace 70 % spotřebitelů zvýšilo svůj zájem o tyto produkty a 62 % je ochotno si za ně připlatit. Tento trend se nyní projevuje i u nás.

„Zákazníci chtějí podporovat udržitelnost, ale nemají čas na složité zkoumání trhu. My jim nabízíme upcyclingové produkty přehledně na jednom místě, a tím jim usnadňujeme rozhodování,“ upřesňuje Martin Beháň z Rohlíku.

Do konce roku 2025 dvojnásobek produktů

Rohlík.cz hodlá v tomto trendu pokračovat i nadále – do konce roku plánuje rozšířit nabídku upcyclingových produktů na dvojnásobek.

S úspěchem této kategorie se tak potvrzuje, že budoucnost patří chytrým a odpovědným řešením. Jídlo s druhou šancí není jen trend – je to cesta, jak udržitelnost přirozeně zapojit do každodenního života.

 

 

Post navigation

Previous V EU začala platit nová pravidla pro používání AI
Next Setkání vietnamské komunity v ČR: FPT byla součástí posilování obchodních vztahů

Související články

Zdravé vaření. Značka Elmich v Česku nabídne své nádobí
  • Potraviny, gastronomie

Zdravé vaření. Značka Elmich v Česku nabídne své nádobí

Protein není jen pro sportovce: Češi ho stále podceňují
  • Potraviny, gastronomie

Protein není jen pro sportovce: Češi ho stále podceňují

Jägermeister ORANGE má za sebou úspěšný rok a přináší další novinky
  • Potraviny, gastronomie

Jägermeister ORANGE má za sebou úspěšný rok a přináší další novinky

Nedávné příspěvky

  • GAC rozšiřuje svou stopu na evropském trhu elektromobilů, na finský trh vysílá model AION V
  • VIDEOSTREAM PROTEXT ZDARMA: Průzkum mezi českými startupisty
  • Intimity festival otevírá dveře do světa naplněné intimity
  • Ocelové lahve se v Ostravě vyrábějí už 120 let, do světa jich odešlo 45 milionů
  • Firmy raději dováží pracovníky ze zahraničí. Přitom na trhu práce zůstává nevyužitý potenciál místních lidí

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.