Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Společnost dm na cestě ke klimatické neutralitě
  • Obchod, marketing

Společnost dm na cestě ke klimatické neutralitě

Zpráva o udržitelnosti

České Budějovice 11. června 2025 (PROTEXT) – Zpráva o udržitelnosti

Společnost dm poprvé představuje Zprávu o udržitelnosti společnou pro všech 14 zemí skupiny dm. Společnost dm v ní stvrzuje svůj cíl dosáhnout do roku 2045 čistých nulových emisí. Zaměřuje se na opatření ke snížení emisí skleníkových plynů v celém hodnotovém řetězci a inovativní přístupy, jako je recyklace CO₂, redukce obalů a obalová řešení šetrná ke klimatu.

Dne 11. června zveřejňuje společnost dm drogerie markt Zprávu o udržitelnosti za obchodní rok 2023/24. Poprvé shrnuje udržitelné aktivity všech 14 zemí skupiny dm, ve kterých společnost působí, s cílem pozitivně formovat budoucnost.

„Celý mezinárodní projektový tým se řídil myšlenkou, že Zpráva o udržitelnosti by se neměla stát jen byrokratickou povinností. Díky transparentnosti dokážeme lépe rozpoznat klíčové oblasti, v nichž je třeba jednat, a realizovat ještě cílenější opatření. Také jasně ukazuje, kolik hodnotných a unikátních projektů probíhá ve všech zemích dm – to nás naplňuje hrdostí a zároveň motivuje k tomu být ještě lepší,“ zdůrazňuje Harald Bauer, předsedající jednatel podskupiny dm Rakousko.

 

dm usiluje o čisté nulové emise do roku 2045

V roce 2023 získávala skupina dm 67 % energie z obnovitelných zdrojů, čímž se její podíl oproti předchozímu roku zvýšil o 3 %. Většina emisí skleníkových plynů vzniká v předcházejících a navazujících hodnotových řetězcích, například při výrobě produktů dm značek. Proto dm se svými partnery identifikuje potenciál pro snižování emisí a realizuje konkrétní opatření. Interně je již 78 lokalit zásobováno elektřinou z fotovoltaiky – od jednotlivých prodejen až po kanceláře a logistická centra. Existují také pilotní projekty pro udržitelné plánování dopravy a dopravních prostředků, jako jsou vodíkové a elektrické nákladní automobily.

Cílem dm je dosáhnout do roku 2045 čistých nulových emisí. Tento cíl je nezávislý na případných rozdílech v legislativě jednotlivých zemí. Díky čtyřstupňové environmentální strategii – ekologická bilance, prevence negativních dopadů, snižování negativní vlivů na životní prostředí a vytváření environmentálních hodnot – je společnost přesvědčena, že je na správné cestě.

 

Zelené cenovky označují produkty, které získaly některý z vybraných certifikátů nebo pečetí

Obaly: Strategický přístup „No waste“

U produktů dm značek by mělo být použito pouze tolik materiálu, kolik je nezbytné k ochraně produktu. V oblasti plastových obalů se v roce 2023 podařilo snížit množství použitého materiálu v poměru k obratu o téměř 30 % oproti roku 2018. Kromě toho bylo na konci roku 2023 43 % plastů použitých v obalech produktů dm značek vyrobeno z recyklovaného materiálu, a to na základě objemového rozdělení na německém trhu. „Abychom zajistili dostatek recyklátu i v budoucnu, neustále zvyšujeme recyklovatelnost obalů produktů našich dm značek,“ oznamuje Marlene Draschwandtner, jednatelka odpovědná za Sortiment v podskupině dm Rakousko a dceřiné společnosti.

Jako inovativní zdroj surovin recykluje dm společně se svým projektovým partnerem LanzaTech CO₂ z průmyslových odpadních plynů – například z výroby oceli – a přeměňuje jej na bioetanol. Ten se používá k výrobě plastů. Díky vyrovnávání objemu* například přibližně třetina plastu v lahvi na mycí prostředek Denkmit Ultra Sensitive pochází z tohoto recyklovaného CO₂.

 

Kodex udržitelnosti podepsaný většinou výrobních partnerů

Kodexem udržitelnosti zajišťuje dm a její výrobní partneři realizaci strategie udržitelnosti dm značek a udržitelný původ používání kritických surovin. Kodex zatím podepsalo 94 % výrobců produktů dm značek.

„Pokud jde o význam lidských práv, máme v dm jasný postoj: společnost sdílí odpovědnost za lidi, kteří v jednotlivých hodnotových řetězcích pro dm pracují. Chceme dále podporovat lidská práva a odpovědnost k životnímu prostředí a realizovat ji na základě analýzy a hodnocení rizik,“ zdůrazňuje Marlene Draschwandtner.

 

V celé skupině dm tvoří produkty dmBio 81 % obratu kategorie potravin

Za cenově dostupné biopotraviny a svobodu výběru v prodejnách

dmBio v současnosti zahrnuje přibližně 650 produktů a je nejrychleji rostoucí značkou dm. 100 % výrobků dmBio je certifikováno ekologickou značkou EU. V celé skupině dm tvoří produkty dmBio 81 % prodeje potravin. „V době, kdy mnoho rodin musí více šetřit, chceme přispět k tomu, aby biopotraviny zůstaly cenově dostupné a zákazníci si mohli svobodně vybrat trvale udržitelné produkty,“ zdůrazňuje Harald Bauer.

*Vyrovnání objemu je výsledkem hromadného vyvážení. To spočívá v přesném měření a dokumentování množství konvenčně vyráběných surovin a množství certifikovaných udržitelně vyráběných surovin před jejich smícháním. To zjednodušuje výrobní procesy a zároveň zajišťuje, že jsou informace o udržitelných surovinách správné.

 

O společnosti dm drogerie markt Česká republika

dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 259 prodejen zásobuje po celé České republice z logistických center v Jihlavě a Ostředku. Jednatelkami společnosti jsou Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3 786 spolupracovníků. V obchodním roce 2023/2024 vykázala dm v České republice obrat ve výši 18,1 mld. Kč, a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, dmBio, trend !t up, SEINZ. či Dein Bestes.

 

 

 

Continue Reading

Previous: Nadějná mladá malířka bude reprezentovat Česko na EuroSkills Herning v Dánsku
Next: Budoucnost plateb bez karet se jmenuje Mo.one. Česká odpověď na globální výzvu v oblasti plateb

Související články

G42 zakládá společnost G42 Europe & UK
  • Obchod, marketing

G42 zakládá společnost G42 Europe & UK

Budoucnost plateb bez karet se jmenuje Mo.one. Česká odpověď na globální výzvu v oblasti plateb
  • Obchod, marketing

Budoucnost plateb bez karet se jmenuje Mo.one. Česká odpověď na globální výzvu v oblasti plateb

Genius představil dřevěné Bluetooth reproduktory SP-HF520BT
  • Obchod, marketing

Genius představil dřevěné Bluetooth reproduktory SP-HF520BT

Nedávné příspěvky

  • Průzkum BioLife: Dvě třetiny Čechů jsou ochotné darovat krevní plazmu
  • Nadace Vantage Foundation a organizace Habbit Factory dávají prostřednictvím kreativního sebevědomí hlas mladým lidem
  • Kybernetické mediální turné se společností AITO končí – závazek ke globální nové luxusní mobilitě je potvrzen
  • G42 zakládá společnost G42 Europe & UK
  • Oslava čínské kultury v Bruselu

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.