Česká Lípa 30. listopadu 2024 (PROTEXT) – Silnice I/9 na Českolipsku v Libereckém kraji. Jde o úsek silnice spojující Nový Bor a Českou Lípu, který je velmi frekventovanou silnicí. Problémový úsek je téčková křižovatka se sníženou rychlostí.
Roman Budský, dopravní specialista: „Na této křižovatce je především silný provoz na hlavní silnici. Jsou tam i odbočovací pruhy z té hlavní silnice. V době, kdy je větší provoz, tak z té vedlejší přijíždí poměrně dost aut. Jenže na té hlavní je také intenzivní provoz, jezdí tam hodně kamionů. Řada řidičů, kteří už tam delší dobu stojí a čekají až bude volno, jsou nervózní a ochotni riskovat.“
Výhled mají řidiči z obou výjezdů dostatečný, problémem ale je, že jde o komunikaci, kde se běžně jezdí 90 kilometrovou rychlostí, v úseku křižovatky pak sedmdesátkou, to ale spousta řidičů ignoruje. pro své okolí a hlavně odbočující auta jsou tak skutečnou hrozbou.
Roman Budský, dopravní specialista: „Ta 70 kilometrová rychlost má tu výhodu, že když tam někdo vjede té vedlejší silnice, a vy začnete brzdit, tak do sebe narazíte třeba v 50 kilometrové rychlosti. A tyto nehody nebývají tak často fatální. V případě, že pojdete rychleji, mohou být následky tragické.“
Důležité je tedy dodržovat předepsanou rychlost, ale také minimální odstup, což je další nešvar českých řidičů. Často se totiž stává, že nedobrzdí a nehoda je na světě.
Roman Budský, dopravní specialista: „Opravdu vždy bychom měli jezdit s dostatečnou rezervou. Vždy je potřeba vše zvážit, ideálně v celém tom kontextu, jestli je tu silný provoz, jestli jsou tu krajnice nebo jestli se opravdu jedná o silnici, která je nebezpečná a je to silnice, která takzvaně neodpouští.“
Zdroj: POLAR televize Ostrava