Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Průzkum Home Creditu: podnikatelé hledají informace o půjčkách na internetu, živnostníci se více než firmy obávají vývoje ekonomiky
  • Finance a ekonomika

Průzkum Home Creditu: podnikatelé hledají informace o půjčkách na internetu, živnostníci se více než firmy obávají vývoje ekonomiky

Pokud podnikatelé zvažují financovat své záměry úvěrem, nejčastěji mají obavy z toho, že jim banka u půjčky nabídne příliš vysoký úrok. Nervozitu z možného vývoje ekonomiky pociťuje 71 procent OSVČ, podobné starosti má 61 procent firem. Při výběru poskytovatele se podnikatelé řídí vlastní zkušeností – i když porovnávají nabídky různých společností, jejich předvýběr většinou zahrnuje ty poskytovatele, s nimiž už mají zkušenost. Informace o úvěru hledají podnikatelé především na internetu, méně spoléhají na bankovní a finanční poradce, a ještě méně na recenze, které jsou inspirativní jen pro každého desátého podnikatele. Ukázal to průzkum společnosti Home Credit.

Praha 12. března 2025 (PROTEXT) – Pokud podnikatelé zvažují financovat své záměry úvěrem, nejčastěji mají obavy z toho, že jim banka u půjčky nabídne příliš vysoký úrok. Nervozitu z možného vývoje ekonomiky pociťuje 71 procent OSVČ, podobné starosti má 61 procent firem. Při výběru poskytovatele se podnikatelé řídí vlastní zkušeností – i když porovnávají nabídky různých společností, jejich předvýběr většinou zahrnuje ty poskytovatele, s nimiž už mají zkušenost. Informace o úvěru hledají podnikatelé především na internetu, méně spoléhají na bankovní a finanční poradce, a ještě méně na recenze, které jsou inspirativní jen pro každého desátého podnikatele. Ukázal to průzkum společnosti Home Credit.

Ať už jde o financování rozjezdu podnikání, investice do nového vybavení či modernizace, podnikatelé pro tyto účely nezřídka volí půjčku. Takový krok je vždy vhodné dobře zvážit, propočítat návratnost i schopnost splácení. Přesto existují faktory, které podnikatelé nemají ve vlastních rukách – čeho se nejvíce obávají a čím se při výběru poskytovatele řídí?

OSVČ se více bojí vývoje ekonomické situace

Ačkoliv úvěr otevírá podnikatelům dveře, které by jinak z vlastních zdrojů otevřít nemohli, přirozeně se s ním pojí i určité obavy. Než o půjčku zažádají, zvažují různá pro a proti a hodnotí rizika. “Jak OSVČ, tak firmy jsou nejvíce nervózní z toho, že finanční podmínky úvěru budou nevýhodné. Obavy má 74 procent živnostníků a 80 procent společností. Sdílejí i nejistotu, zda úvěr vůbec dostanou. Doba je navíc poměrně nepředvídatelná z pohledu vývoje ekonomické situace. Poměry se v mnoha odvětvích dynamicky mění, a to i s ohledem na globální politiku. Větší obavy ze změn mají OSVČ, nejistotu přiznává 71 procent živnostníků. Oproti tomu firmy jsou méně nervózní, koneckonců mají často zálohu pro horší časy, takže strach pociťuje 61 procent s.r.o.,” říká Jaroslav Ondrušek, analytik Home Creditu. Obě skupiny pak přirozeně řeší, zda jim příjmy budou stačit na pravidelné splátky – jejich starosti může rozptýlit nabídka půjček, které dovolují podnikateli splátku přizpůsobit jejich možnostem a například i sezónním výkyvům.

Výběr poskytovatele? Zkušenost vládne

Půjčky pro podnikatele nabízí mnoho bankovních i nebankovních společností. OSVČ nejčastěji zkoumají dva vybrané poskytovatele, činí tak 45 procent živnostníků. “Ještě více si dávají záležet firmy – 39 procent jich zvažuje tři poskytovatele. Podnikatelé se přitom hodně řídí svou zkušeností. I když jednotlivé podmínky porovnávají, tak především u předvýběru poskytovatelů, s nimiž už mají nějakou historii. Postupuje tak dokonce 63 procent firem,“ uvádí Jaroslav Ondrušek. Liší se tak od živnostníků – 39 procent OSVČ se totiž hned obrací pouze na jednoho konkrétního poskytovatele, s nímž už mají svou zkušenost.

Při hledání informací hraje hlavní roli internet, na recenze podnikatelé nespoléhají

V situaci, kdy chce firma investovat do nové výroby nebo své podnikání rozšiřuje OSVČ, jsou klíčové kvalitní informace. Koneckonců i u podnikatelských úvěrů platí ono klasické „dvakrát měř a jednou řež“. Kde hráči na trhu hledají podrobnosti a podmínky jednotlivých půjček? Především na internetu. Webové stránky bank zkoumá 39 procent respondentů, 38 procent se nechá inspirovat různými online srovnávači. Až s odstupem následují bankovní a finanční poradci, u kterých poptává informace asi třetina respondentů. Naopak ani jedna skupina příliš nedá na online recenze. Řídí se jimi jen 12 procent respondentů z obou skupin.

 

Kvantitativní průzkum realizovala pro společnost Home Credit agentura Perfect Crowd. Sběr dat proběhl prostřednictvím výzkumného panelu, a to na přelomu listopadu a prosince 2024. Vzorek: 336, z toho 229 OSVČ a 107 s.r.o.

 

­Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a.s. byla založena v roce 1997 a dnes je dceřinou společností Air Bank a.s. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2024 úvěry v celkové výši 18,2 miliardy Kč. Více na www.homecredit.cz.

Skupina PPF působí ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do řady oborů, jako jsou finanční služby, telekomunikace, média, e-commerce, nemovitosti, biotechnologie či dopravní strojírenství. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 44 miliard eur a zaměstnává celosvětově 47 tisíc lidí (k 30. 6. 2024).

 

 

Continue Reading

Previous: Kanceláře se mění na bydlení. Rezidenční projekty jsou jasný trend.
Next: Divoký západ v Rudolfinu: Filmová filharmonie zahraje slavné westernové melodie

Související články

Jak zařídit to, aby zprávy o české ekonomice byly „Velký Dobrý“
  • Finance a ekonomika

Jak zařídit to, aby zprávy o české ekonomice byly „Velký Dobrý“

Binance varuje před novou vlnou digitálních podvodů
  • Finance a ekonomika

Binance varuje před novou vlnou digitálních podvodů

Pražská burza v první polovině roku dosáhla výrazného růstu objemu obchodů
  • Finance a ekonomika

Pražská burza v první polovině roku dosáhla výrazného růstu objemu obchodů

Nedávné příspěvky

  • PRONATAL prodlužuje bezplatná vyšetření plodnosti až do 15. července
  • Společnost Huawei byla ve zprávě Magic Quadrant™ společnosti Gartner® jmenována vyzyvatelem v oblasti platforem pro zálohování a ochranu dat
  • Praktický výukový kurz pro motocyklisty v Hradci Králové
  • Astratex vyráží na cesty s novou pojízdnou Poradnou
  • E.ON od září do konce roku zlevní cenu elektřiny pro stálé zákazníky. Připravil výhodnější produkty i pro nové klienty

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.