Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Podvody s emisemi v autoopravnách
  • Politika, veřejná správa a soudy

Podvody s emisemi v autoopravnách

V posledních letech se v České republice stále častěji objevují případy podvodů spojených s měřením emisí v autoopravnách. Tento problém, který se dříve zdál být okrajovým, se dnes stává běžnou praxí a ohrožuje nejen životní prostředí, ale i bezpečnost na silnicích, uvádí DopravaDnes.cz.

Praha 3. září 2024 (PROTEXT) – V posledních letech se v České republice stále častěji objevují případy podvodů spojených s měřením emisí v autoopravnách. Tento problém, který se dříve zdál být okrajovým, se dnes stává běžnou praxí a ohrožuje nejen životní prostředí, ale i bezpečnost na silnicích, uvádí DopravaDnes.cz.

Jak fungují podvody s emisemi? Skrytá hrozba pro životní prostředí i řidiče

Podvody s emisemi zahrnují různé praktiky, jejichž cílem je obejít zákonné limity na množství škodlivých látek vypouštěných do ovzduší. Některé stanice měření emisí (SME) v autoopravnách manipulují s diagnostickými přístroji, aby vykazovaly nižší emise, než jaké vozidlo skutečně produkuje. Také emisní technici, zároveň servisní mechanici, používají tzv. šidítka, kterými manipulují třeba otáčky motoru. Další praktikou je zatajení nebo maskování závad na vozidle místo jejich opravy. A přesto, že vozidlo je emisně nevyhovující, těmito podvodnými způsoby technik učiní vozidlo při měření emisně vyhovující. Co za takovou službu obdrží technik SME se můžeme jen dohadovat, ale pravděpodobně se v našich dohadech nepleteme.

Proč jsou tyto podvody nebezpečné?

Podvody s emisemi mají závažné důsledky pro společnost jako celek. Především přispívají k vyššímu znečištění ovzduší, což má negativní dopady na veřejné zdraví. Zvýšená úroveň oxidu uhelnatého, oxidů dusíku a pevných částic v ovzduší může vést k respiračním onemocněním, alergiím a dalším zdravotním problémům, zejména u dětí a starších lidí.

Dále podvody podkopávají důvěru spotřebitelů ve stanicích měření emisí. Řidiči, kteří vědomě nebo nevědomě projdou emisní kontrolou díky podvodu, mohou být později překvapeni, když jejich vůz selže při jiných technických prohlídkách, třeba při silniční kontrole.

Z veřejných mediálních zdrojů je zřejmé, že emisní kontroly v České republice se staly terčem kritiky L. Fleischhanse z Asociace emisních techniků (ASEM), který tvrdí, že celý systém technických kontrol je podvodný. Luděk Šíp z STK ČR, však tato tvrzení odmítá jako nepodložená. Šíp zdůrazňuje, že současný systém technických kontrol ve stanicích STK je spolehlivý a stanice jsou přísně kontrolované státním odborným dozorem. K chybám nebo selháním jednotlivce sice dochází, ale jsou okamžitě řešeny. Ovšem měření emisí v autoopravnách, tedy v nezávislých stanicích měření emisí, je nedostatečně kontrolované a proto dochází k podvodům.

Pro vysvětlení: V ČR jen cca 100 STK měří i emise, ale především je u nás cca 1200 nezávislých SME, které nejsou regulované a které nepodléhají tak přísné a odborné kontrole jako STK. Ze všech měření emisí v uplynulém roce jich jen cca 5% dělaly STK, naproti otmu 95% emisních měření proběhla v nezávislých stanicích SME obvykle v autodílnách.

Šíp varuje, že deregulace STK, kterou navrhuje Fleischhans, by vedla jen k nárůstu podvodů, jak se to stalo v Polsku, kde jako zázrakem je 99,7% vozidel technicky úplně způsobilých, včetně emisí. “Deregulace STK problémy s emisemi skutečně neřeší,” říká Šíp a obhajuje kvalitu a účinnost stávajících kontrol na STK. Dle průzkumu naší redakce je zřejmé, že mnohé podvody, o kterých Fleischhans mluví, se dějí právě v autoopravnách, nikoli na samotných STK, kde se provádí celková kontrola technického stavu vozidla. Je ovšem s podivem, že největším kritikem měření emisí je organizace, která sdružuje ty, kteří emise měří. Že by se tady jednalo o ono pověstné “zloděj křičí, chyťte zloděje”?

Zdroj: Tisková zpráva STK ČR

 

 

 

Post navigation

Previous Blíží se konference Světlo s podtitulem Magie světla v architektuře
Next Rodinná holdingová společnost SATPO Group působí na českém realitním trhu od roku 1994 a v letošním roce slaví 30 let od svého založení.

Související články

Česká zbrojovka a Ministerstvo obrany ČR uzavřely rámcovou smlouvu
  • Politika, veřejná správa a soudy

Česká zbrojovka a Ministerstvo obrany ČR uzavřely rámcovou smlouvu

Církev Ježíše Krista Svatých posledních dnů rozšiřuje pomoc potřebným v České republice i po celém světě
  • Politika, veřejná správa a soudy

Církev Ježíše Krista Svatých posledních dnů rozšiřuje pomoc potřebným v České republice i po celém světě

Všichni do lavic – i obce se učí!
  • Politika, veřejná správa a soudy

Všichni do lavic – i obce se učí!

Nedávné příspěvky

  • Holešovická tržnice získává nové umělecké dílo – monumentální sousoší Trh a jatka od Adama Trbuška a Artura Magrota
  • GAC přichází do Polska a zahajuje novou kapitolu evropského trhu
  • VIDEOSTREAM PROTEXT ZDARMA: Předvolební debata “Rozhodne volby peněženka?
  • Bobcat zahajuje výrobu minirypadel vyvinutých v Česku. Zamíří do celého světa
  • Mucha Sekt boduje v prestižní soutěži TOP 77 vín České republiky

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.