Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Na Slovensku chybí ročně 1/3 spotřeby drůbežího masa
  • Potraviny, gastronomie

Na Slovensku chybí ročně 1/3 spotřeby drůbežího masa

Věděli jste, že soběstačnost Slovenska v produkci drůbežího masa je pouhých 58% ? Letošní epidemie ptačí chřipky může situaci ještě zhoršit. Slovenská společnost EU Poultry s.r.o. pomáhá domácí deficit snižovat. V roce 2023 zajistila 7,7% ze spotřeby slovenského trhu.

Bratislava 5. prosince 2024 (PROTEXT) – Věděli jste, že soběstačnost Slovenska v produkci drůbežího masa je pouhých 58% ? Letošní epidemie ptačí chřipky může situaci ještě zhoršit. Slovenská společnost EU Poultry s.r.o. pomáhá domácí deficit snižovat. V roce 2023 zajistila 7,7% ze spotřeby slovenského trhu.

Slovenské zemědělství a potravinářství jsou sektory, které zažívaly těžké časy již během transformace v 90. letech, ale i po vstupu do Evropské unie. Například spotřeba drůbežího masa na Slovensku za rok 2023 byla 24,2 kg na obyvatele za rok, což představuje roční objem více než 130.000 tun drůbeže. U nás se ale loni vyprodukovalo jen něco přes 77.000 tun drůbežího masa. Zdroj údajů je Unie drůbežářů Slovenska.

Vzhledem k nízké domácí produkci tak každý rok chybí na slovenském trhu třetina spotřeby, takže reálně chybí kolem 50.000 tun, které je třeba importovat. Spotřeba přitom meziročně mírně stoupá, což souvisí jednak s oživením sektoru gastro, jednak i s tím, že drůbeží maso je oproti vepřovému nebo hovězímu cenově dostupnější a zdravější.

Slovenská společnost EU Poultry s.r.o. má zpracovatelský podnik v Horních Salibách. V roce 2023 v něm zpracovala 44.500 tun importovaného drůbežího masa, přičemž na domácí trh směřovalo 10.000 tun a zbytek distribuovala obchodním partnerům do 22 zemí Evropy. Z celkové spotřeby drůbežího masa na domácím trhu tak EU Poultry s.r.o. zajistila 7,7%.

“V plánovaném novém podniku v Bošanech vytvoříme přes 300 pracovních míst a budeme vyrábět výhradně výrobky s přidanou hodnotou, převážně tepelně zpracované. Část produkce opět realizujeme na domácím trhu, na kterém již spolupracujeme s partnery, jako jsou TESCO STORES, a.s. nebo MAKRO Cash & Carry SR s.r.o.,” uvedl Dmytro Borodavka, CEO a zakladatel společnosti EU Poultry s.r.o.

Nejvíce drůbežího masa se na Slovensko dovezlo z Polska, které je zároveň největším producentem v EU. S velkým odstupem následuje Ukrajina, Maďarsko a Česko. Z pohledu exportu je pořadí zemí přesně opačné, nejvíce ze Slovenska vyvážíme do České republiky.

 

O společnosti EU Poultry s.r.o.

Jsme slovenská firma, specialista na zpracování a distribuci vysoce kvalitního kuřecího masa a masných výrobků. Dodáváme produkty do 22 evropských zemí. Ročně zpracujeme přes 40 tisíc tun kuřecího masa. Za rok 2023 jsme dosáhli tržeb více než 158 milionů eur. Naše výrobní a skladovací zařízení máme od roku 2017 u obce Horné Saliby. Zaměstnáváme přes 300 lidí. EU Poultry s.r.o. naleznete na https://poultryeu.eu/a také na sociálních sítích YouTube, Facebook a LinkedIn

 

 

 

Continue Reading

Previous: Deset let od akvizice společnosti Nedschroef společností Shanghai Electric: Ve španělské Tarragoně se začíná stavět nová továrna
Next: Sbírka potravin na Rohlíku: milion korun a pomoc tam, kde je to nejvíce potřeba

Související články

PRONATAL motivuje páry ke společné cestě za rodičovstvím – během června nabízí bezplatné vyšetření plodnosti
  • Potraviny, gastronomie

PRONATAL motivuje páry ke společné cestě za rodičovstvím – během června nabízí bezplatné vyšetření plodnosti

Snižování plýtvání potravinami: Tesco inspiruje ostatní a navazuje spolupráci s Food Waste Institutem
  • Potraviny, gastronomie

Snižování plýtvání potravinami: Tesco inspiruje ostatní a navazuje spolupráci s Food Waste Institutem

Alpro a Ben Cristovao opět ve velkém stylu: Kampaň, která chutná jako sám život
  • Potraviny, gastronomie

Alpro a Ben Cristovao opět ve velkém stylu: Kampaň, která chutná jako sám život

Nedávné příspěvky

  • Není to jen hra – vize společnosti Haier pro mládež a udržitelnost
  • Muži TJ Vavřinec vyhráli 9. Ligu a postupují
  • Olomouc opravuje silnice na Schweitzerové a Na Letné
  • L’Oréal odhaluje nové hranice krásy díky vědě, technologiím a kreativitě na veletrhu Viva Technology 2025
  • Strategické partnerství společnosti Haier se společností Roland Garros vstupuje do třetího roku a podporuje společné hodnoty excelence

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.