
Barcelona (Španělsko) 8. března 2025 (PROTEXT/PRNewswire) – James Chen, prezident divize Huawei Carrier Business, přednesl hlavní projev na téma „Inovace s AI: pozvednutí tvorby hodnot technologickými společnostmi do nových výšin”. Chen zdůraznil, že transformací nic nekončí. Konečným cílem transformace je vytváření hodnoty.
S rychlým rozvojem technologií, jako je 5,5G, cloud a AI, se operátoři přeměňují z tradičních poskytovatelů služeb připojení na poskytovatele digitálních služeb. Společnost Huawei navrhuje model schopností „Pět jedniček”, který má technologickým společnostem (techcos) usnadnit přeměnu operátorů. Ten pomůže operátorům přetvořit podnikání, provoz a údržbu a infrastrukturu a lépe jim umožní využívat příležitostí transformace a neustále vytvářet hodnotu.
Jeden model zpeněžení: Vytvoření nového modelu zpeněžení diferencovaných zkušeností
Objevují se nové scénáře osobních služeb, jako je livestreaming, služební cesty a hry. Aby bylo možné poskytovat diferencované síťové služby pro různé uživatele a scénáře služeb a zpeněžit takové nabídky, potřebují operátoři nové modely služeb, které jsou umožněny novými technologiemi.
Umělá inteligence může operátorům pomoci přesně doporučovat uživatelům balíčky, dynamicky upravovat síťové služby, které nejlépe vyhovují potřebám uživatelů, a intuitivně zobrazovat výsledky zlepšování služeb uživatelům v reálném čase.
Modely monetizace zkušeností využívající zpoplatnění na základě sazeb a zkušeností dosud přijalo více než 35 operátorů po celém světě.
Jedna položka služby: Vytváření domácích služeb AI, které podporují multimodální interakci
Domácnosti jsou stále inteligentnější. Operátoři mohou poskytovat personalizované služby vytvořením jednotného portálu inteligentních domácích služeb a přejít z poskytovatelů šířky pásma na poskytovatele služeb AI.
Například operátoři v Číně a Jižní Koreji spustili domácí centra AI, která zahrnují agenty AI. Tyto rozbočovače se bezproblémově připojují k různým inteligentním domácím zařízením prostřednictvím multimodální interakce a rychle vyvolávají inteligentní aplikace v cloudu na základě záměrů uživatele.
Komplexní cloudová platforma: Provoz cloudové platformy pro služby B2B
Aby bylo možné využít příležitostí, které přináší digitální a inteligentní transformace různých odvětví, musí operátoři poskytovat cloudovou platformu, která je vybavena funkcí konvergence více služeb, aby bylo možné využít více scénářů služeb B2B (mezi podniky navzájem). Tato platforma musí být vybavena novými funkcemi, jako je cloudové tržiště a inteligentní generování kódů. Takové funkce rychle zapojí operátora do ekosystému a pomohou vývojářům rychleji inovovat a spouštět aplikace.
Jeden operátor v severní Africe úspěšně využil multicloudovou platformu, aby pomohl tisícům podniků a zákazníků ve více než 10 odvětvích přijmout digitální transformaci.
Model jednoho telekomunikačního základů: Zavedení obecných agentů AI a digitálních dvojčat
Technologie AI založené na modelech základů mohou operátorům pomoci nově si představit efektivitu provozu a údržby. Vytvořením digitálních dvojčat sítí a služeb mohou operátoři převést data a scénáře na znalosti a schopnosti. Operátoři pak mohou do digitálních dvojčat nebo agentů AI začlenit technologie telekomunikačních modelů základů a průběžně procvičovat a optimalizovat modely, a tak aplikovat technologie AI na běžný provoz a údržbu.
V úspěšném případě inteligentního provozu a údržby byly technologie AI použity k rychlé diagnostice a odstranění poruch sítě, což zkrátilo dobu řešení problémů na méně než 30 minut.
Jedna synergická architektura: Budování infrastruktury pro spolupráci všech prvků
Ve věku umělé inteligence bude komunikační infrastruktura zahrnovat více zdrojů, jako jsou sítě, úložiště, cloud a výpočetní zdroje. Je velmi důležité naplánovat architekturu, která sdružuje všechny tyto prvky zdrojů.
Tato architektura by měla podporovat následující tři funkce: inteligentní konektivitu, s níž mohou operátoři poskytovat uživatelům deterministické zajištění a bezeztrátové připojení; inteligentní cloud, který podporuje heterogenní výpočetní výkon v distribuovaném nasazení a poskytuje cloudové služby a inteligentní výpočetní služby na vyžádání; inteligentní spolupráci, která synergicky propojuje všechny prvky zdrojů od plánování až po provoz.
Na závěr James Chen uvedl, že inovace pomocí umělé inteligence urychlí transformaci operátorů na technologické společnosti (techcos). Díky špičkovým produktům a řešením spolupracuje Huawei se zákazníky na přetváření podnikání, provozování a údržby a infrastruktury, aby společně neustále vytvářeli větší hodnotu a chopili se ve věku AI obrovských příležitostí.
Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2635840/Image.jpg
KONTAKT: Lingfeng Zhou, zhoulingfeng11@h-partners.com