Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Důvěřiví a zranitelní: 7 z 10 mileniálů slepě věří onlinovým “partnerům”
  • Článek

Důvěřiví a zranitelní: 7 z 10 mileniálů slepě věří onlinovým “partnerům”

Nová studie společnosti Kaspersky odkrývá překvapivou pravdu o online důvěře mileniálů

Praha 11. dubna 2025 (PROTEXT) – Nová studie společnosti Kaspersky odkrývá překvapivou pravdu o online důvěře mileniálů

  • 14 % v online prostoru vědomě používalo falešná jména či profily nebo předstíralo, že jsou někým jiným
  • 38 % čelilo negativním zkušenostem kvůli zklamané důvěře, přesto 44 % stále důvěřuje informacím v rámci svých online komunit

Nová studie od společnosti Kaspersky odhalila znepokojivou naivitu v digitálním chování mileniálů. Jako první generace, která vyrůstala se sociálními médii, se mileniálové pyšní svou technologickou zdatností. Podle průzkumu se 71 % považuje za digitálně nejgramotnější členy domácnosti. Navzdory této sebejistotě však sedm z deseti (70 %) respondentů přiznalo, že ne vždy ověřují pravost svých digitálních vazeb. Toto zjištění je podstatné, když vezmeme v úvahu, že se téměř dvě třetiny (64 %) mileniálů setkaly online s někým, koho podezřívají, že změnil nebo zkreslil svoji pravou identitu.

Jeden z deseti mileniálů zkreslil svoji pravou identitu na sociálních sítích

Při hlubším zkoumání studie zjistila, že více než jeden z deseti (14 %) mileniálů na sociálních sítích někdy použil falešné jméno, vytvořil si falešný profil nebo záměrně předstíral, že je někdo jiný. Tato statistika ukazuje znepokojivý trend – digitální zkreslování není pouze doménou několika podvádějících jedinců, ale toto chování přijali i někteří z řad mileniálů.

Ruth Guest, kyberpsycholožka a zakladatelka hry Sersha podporující bezpečné chování na sociálních sítích, podotýká: „Když bezvýhradně věříme svým vlastním digitálním dovednostem, můžeme přehlédnout možnost, že ostatní nejsou ve skutečnosti takoví, jací se zdají být. Naší důvěry využívají v některých případech prostřednictvím falešné identity a jiných podvodných taktik jedinci se silnými narcistickými, psychopatickými nebo machiavelistickými rysy.“

Důsledky takového chování jsou zřejmé – 38 % mileniálů uvádí negativní zkušenosti z důvodu zklamané důvěry v online vztazích a 68 % uvedlo, že je méně pravděpodobné, že budou důvěřovat navazování vztahů online. Možná nejpřekvapivější je, že navzdory tomu všemu 44 % mileniálů tvrdí, že nadále důvěřují informacím sdíleným v rámci jejich online komunit.

Jak mohou mileniálové posílit svoji digitální obranu

„Mileniálové jsou hlavními digitální správci v domácnostech po celém světě. Je proto na nich samotných, aby identifikovali a řešili naivitu a nadměrné sebevědomí své generace. Jejich role přesahuje jejich vlastní životy a ovlivňuje širší online komunitu prostřednictvím správy digitálních životů ostatních,“ říká Marc Rivero, vedoucí bezpečnostní výzkumník týmu GReAT (Global Research & Analysis Team) ve společnosti Kaspersky. „Proaktivními kroky, jako jsou ověřování identit, správa osobních údajů a vyhledávání informací o aktuálních kybernetických hrozbách, si mohou mileniálové udržet kontrolu nad svojí online bezpečností a snížit riziko podvodu. Rozvíjením svých digitálních návyků chrání nejen vlastní bezpečnost, ale vytvářejí také precedens pro mladší generace či technicky méně zdatné jedince a posilují kulturu bdělosti ve stále zrádnějším online prostředí.“

Následující doporučení a zdroje mohou pomoci mileniálům a jejich rodinám nebo přátelům zorientovat se v rizicích, která s sebou digitální interakce přinášejí:

  • Ověřujte si identitu: Provádějte zpětné vyhledávání obrázků, křížovou kontrolu profilů a žádejte o videohovory, abyste si potvrdili, že obrázky odpovídají dané osobě.
  • Posuzujte informace z více stran: Kontrolujte důvěryhodnost zdrojů, které stojí za jakýmikoli informacemi sdílenými online, abyste se nezapojovali do šíření dezinformací.
  • Spravujte osobní údaje: Omezte, co lze vidět a sdílet. Buďte opatrní ohledně toho, co se sdílí online, a upravte nastavení ochrany soukromí, abyste omezili přístup k citlivým údajům. Použijte online kontrolu soukromí, aby vám s tím pomohla.
  • Buďte opatrní s geotaggingem: Zveřejňování konkrétních často navštěvovaných míst může neúmyslně odhalit pohybové vzorce. Při používání geotagů volte typické nebo nekonkrétní snímky lokací.
  • Buďte ohleduplní vůči údajům ostatních: Při sdílení informací, které se týkají jiných osob, vždy získejte jejich souhlas. Zacházejte s osobními údaji ostatních se stejnou péčí a respektem jako s vlastními.
  • Informujte se o digitálních podvodech: Sledujte informace o probíhajících online podvodech nebo varovných signálech a dbejte na ostražitost všech ve vašem okolí. Aktuální tipy nabízí blog Kaspersky Daily.
  • Používejte silná hesla: Používejte spolehlivé bezpečnostní řešení, jako je Kaspersky Password Manager, k vytvoření a zabezpečení jedinečných hesel pro každý účet; odolejte pokušení používat stále stejná hesla.
  • Instalujte aktualizace: Udržujte aplikace a software aktuální, abyste opravili zranitelnosti a zajistili optimální zabezpečení všech zařízení. Používejte také antivirový software, např. Kaspersky Premium, k ochraně před hrozbami, jako jsou škodlivé odkazy nebo krádeže identity, v reálném čase.

Další tipy pro online zabezpečení osobních údajů najdete v článku opatření proti doxingu.

Kompletní zpráva o průzkumu je k dispozici ZDE.

 

Metodologie průzkumu

Online průzkum provedla přední nezávislá agentura pro průzkum trhu jménem společnosti Kaspersky v lednu 2025 a shromáždila poznatky od 4000 jednotlivců ve věku 27 až 43 let v těchto osmi zemích: Spojené státy, Velká Británie, Francie, Německo, Itálie, Řecko, Srbsko a Španělsko.

 

Zdroj: Kaspersky

 

 

Continue Reading

Previous: Na vlně novinek v červených barvách
Next: Cena míru Sunhak za rok 2025 vyzdvihuje bojovníky za globální změny

Související články

Společnost Hilco Industrial si zajistila strategickou smlouvu s japonskou společností JFE Steel Corporation na prodej hlavních výrobních linek v závodech EAST JAPAN (Keihin), Ohgishima a Mizue-Kawasaki
  • Článek

Společnost Hilco Industrial si zajistila strategickou smlouvu s japonskou společností JFE Steel Corporation na prodej hlavních výrobních linek v závodech EAST JAPAN (Keihin), Ohgishima a Mizue-Kawasaki

Mistrovství ČR dorostu v požárním sportu v Kolíně přivítalo i zahraniční týmy
  • Článek

Mistrovství ČR dorostu v požárním sportu v Kolíně přivítalo i zahraniční týmy

Na silnici I/62 v Ústí nad Labem je uzavírka mostu
  • Článek

Na silnici I/62 v Ústí nad Labem je uzavírka mostu

Nedávné příspěvky

  • Společnost Hilco Industrial si zajistila strategickou smlouvu s japonskou společností JFE Steel Corporation na prodej hlavních výrobních linek v závodech EAST JAPAN (Keihin), Ohgishima a Mizue-Kawasaki
  • Mistrovství ČR dorostu v požárním sportu v Kolíně přivítalo i zahraniční týmy
  • Na silnici I/62 v Ústí nad Labem je uzavírka mostu
  • V Chang-čou bude otevřena výstava “Zelenající se míle – stepní Hedvábná stezka v 10. až 12. století”
  • Karlovy Vary uvítaly debut Promise, I’ll Be Fine: Autentický pohled na Slovensko

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.