Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Vývoj prodejů ojetých vozidel v roce 2024: Škoda Octavia III na vrcholu, zájem o elektromobily téměř zmizel
  • Článek

Vývoj prodejů ojetých vozidel v roce 2024: Škoda Octavia III na vrcholu, zájem o elektromobily téměř zmizel

Prodej ojetých vozidel v České republice v roce 2024 ovládly naftové kombíky, přičemž nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia III. Tento model sesadil z prvního místa svého předchůdce, Octavii II, a potvrdil dlouhodobou dominanci značky Škoda na českém trhu.

Praha 13. ledna 2025 (PROTEXT) – Prodej ojetých vozidel v České republice v roce 2024 ovládly naftové kombíky, přičemž nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia III. Tento model sesadil z prvního místa svého předchůdce, Octavii II, a potvrdil dlouhodobou dominanci značky Škoda na českém trhu.

Podle statistik společnosti Auto ESA, jednoho z největších prodejců ojetých vozů v ČR, zůstávají tradiční paliva na vrcholu zájmu, ačkoliv mírně převládá benzín s podílem 51 % oproti 48 % nafty. Elektromobily naopak zaznamenaly dramatický pokles poptávky o více než 95 %.

„Pokles zájmu o elektromobily nás překvapil natolik, že jsme se rozhodli je přestat vykupovat a nabízet. Zákazníci se vrátili k tradičním palivům, a to i přes enormní nabídku ojetých elektromobilů především z Německa,“ vysvětluje Filip Kučera, marketingový ředitel Auto ESA.

 

Škoda na vrcholu, SUV na vzestupu

Značka Škoda si udržela dominantní podíl 31 % na trhu s ojetými vozy, následovaná značkami Volkswagen (12 %) a Ford (9,6 %). Nejprodávanější modely roku byly Škoda Octavia III (5,7 %), Octavia II (4,9 %) a Fabia I (3,6 %).

Z hlediska karoserií se zákazníci nejčastěji rozhodovali pro kombi (31 %), na druhém místě byly hatchbacky (25 %) a na třetím místě SUV (17 %). SUV zaznamenaly meziroční nárůst o 4 % na úkor hatchbacků a MPV.

 

Vyšší ceny a mladší vozidla

Průměrná cena ojetých vozidel v roce 2024 vzrostla na 204.500 Kč, což je o více než 13.000 Kč více než v roce 2023. Současně se snížilo průměrné stáří vozidel na 10,5 roku a průměrný nájezd na 154.000 km.

„Rok 2024 přinesl zvýšený zájem o dražší a mladší vozy. Naše prodeje vzrostly o 5 % na více než 26.000 prodaných vozidel. I zimní měsíce, které bývají obvykle slabší, byly tentokrát nadprůměrné,“ dodává Kučera.

 

Trendy roku 2024

Rok 2024 potvrdil stabilní zájem o větší, praktické vozy s tradičními palivy. Překvapením byl ústup elektromobilů a pokračující růst obliby vozů SUV. Škoda Octavia III, která zlevnila na průměrných 278.000 Kč, se stala symbolem českého trhu s ojetými vozy.

 

O Auto ESA

Společnost Auto ESA a.s. se jako vlastník sítě autobazarů zabývá nákupem, prodejem a zprostředkováním prodeje ojetých osobních a užitkových automobilů. Zajišťuje také finanční a pojišťovací služby a poskytuje technické zázemí pro kontroly a opravy vozů. Auto ESA jako první a jediný prodejce ojetých vozů v ČR získal certifikaci od společnosti TÜV NORD Czech. Více info na www.autoesa.cz.

 

Zdroj: Auto ESA

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Continue Reading

Previous: ACTUM Digital oznamuje první akvizici ve své historii s německou společností kuehlhaus AG
Next: Evropský veletrh pomaturitního a celoživotního vzdělání Gaudeamus Praha 2025

Související články

Živě: Konference Inovativní postupy v oblasti duševního zdraví. Česko jako lídr EU?
  • Článek

Živě: Konference Inovativní postupy v oblasti duševního zdraví. Česko jako lídr EU?

HOTELEX 2025 úspěšně končí – mezinárodní účast přesáhla 10.000 osob, program pro hostující zájemce stanovil nové měřítko v oboru!
  • Článek

HOTELEX 2025 úspěšně končí – mezinárodní účast přesáhla 10.000 osob, program pro hostující zájemce stanovil nové měřítko v oboru!

Ukliďme Česko a ÁMOS vision spojily síly: příspěvky z letošní fotosoutěže se dostávají přímo do škol a domovů seniorů
  • Článek

Ukliďme Česko a ÁMOS vision spojily síly: příspěvky z letošní fotosoutěže se dostávají přímo do škol a domovů seniorů

Nedávné příspěvky

  • Titul EY Světový podnikatel roku putuje do Švédska, získala jej Stina Ehrensvärd
  • Holešovická tržnice od léta do zimy: zapište si do svých kalendářů
  • Eshopista ukáže, jak influencer marketing posouvá české e-shopy za hranice tradičních kampaní. Konference se stěhuje na loď
  • Spořicí účty padají ke 3 %, Ronda Invest stabilně roste a nabízí více než dvojnásobek
  • Společnost Microtech oznamuje první implantace mikrosenzorů do srdečních síní v USA v rámci své studie FIH (jako první u člověka)

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.