Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Naředit fakta aneb jak se manipuluje při psaní o STK
  • Služby, cestovní ruch

Naředit fakta aneb jak se manipuluje při psaní o STK

Je překvapivé, když seriózní média buďto zaměňují fakta nebo je dokonce manipulují při předkládání teze, že "na STK se podvádí při měření emisí a budou se zavírat". Tak nějak by se dalo shrnout poselství článku na iDnes a v papírovém vydání deníku. Jenže jak to opravdu je? Statistika jasně dokazuje, že nejvyšší průchodnost při měření je na samostatných stanicích měření emisí (SME) mimo STK, tedy v autoservisech nebo garážích. A je to tak jednoznačné, že když vezmeme metodiku ministerstva dopravy pro vyhledávání podvodů při měření, tak v první pětce takových pochybných stanic je všech 5 stanic měření emisí mimo STK.

Praha 15. listopadu 2024 (PROTEXT) – Je překvapivé, když seriózní média buďto zaměňují fakta nebo je dokonce manipulují při předkládání teze, že “na STK se podvádí při měření emisí a budou se zavírat”. Tak nějak by se dalo shrnout poselství článku na iDnes a v papírovém vydání deníku. Jenže jak to opravdu je? Statistika jasně dokazuje, že nejvyšší průchodnost při měření je na samostatných stanicích měření emisí (SME) mimo STK, tedy v autoservisech nebo garážích. A je to tak jednoznačné, že když vezmeme metodiku ministerstva dopravy pro vyhledávání podvodů při měření, tak v první pětce takových pochybných stanic je všech 5 stanic měření emisí mimo STK.

Kde tedy se bere tvrzení, že na STK se podvádí? V článku na iDnes je to zjevně zavádějící tvrzení, zejména když jde o měření emisí. Tento fakt podtrhuje, že v médiích uvedený odstrašující příklad podvodů při měření emisí v Lipníku nad Bečvou vedl k uzavření STK. Omyl, byla to samostatná stanice měření emisí, která byla uzavřena. STK, které používalo sdílené pracoviště, však bylo v důsledku toho omezeno v činnosti. To neznamená, že na STK se při měření emisí neudělá chyba, nebo dokonce, že žádný technik nikdy nepodvádí. STK ČR proto podporuje důkladné kontroly ministerstva a krajských úřadů. Jak však uvádí za STK ČR Luděk Šíp: “Na STK jsou technici pod přísnější kontrolou provozovatelů než u samostatných stanic měření emisí. A pokud technik selže, je namístě adekvátní postih.”

V médiích se často interpretují silniční kontroly emisí, které provádí Centrum služeb pro silniční dopravu spolu s policií. Objevují se tvrzení, že na silnici kontrolovaná auta mají krátce po pravidelném měření emisí na SME nebo STK. Podle statistik je však průměrná doba od pravidelné technické kontroly 14 měsíců. A co se s motorem a emisním systémem může stát za déle než rok snad netřeba vysvětlovat.

Někteří redaktoři pak velmi rádi citují zástupce Centra služeb, který vysvětluje, jak se podvádí při měření emisí takzvaným pomalým šlapáním na plynový pedál. Ovšem i takový méně zkušený technik ví, že akcelerace není jen o šlapání na plynový pedál. Jak za STK ČR připomíná Luděk Šíp, předseda Asociace STK: “Technik je povinen šlapat rychle, ne však prudce. A musí se vejít do času akcelerace stanovené metodikou měření. A právě ministerskou metodikou se technik musí řídit více než radami pochybných odborníků, kteří měří na silnici s přístrojem přikrytým krabicí, aby na něj nepršelo.” To už o lecčems vypovídá, stejně jako nerovné podmínky při měření emisí na silnici nebo SME. A k tomu Luděk Šíp dodává: “Výsledný čas akcelerace na protokolu ovlivňují pak vnější faktory jako přístrojová technika, navazující komunikační protokoly a rychlost sběrnice, stejně jako časová prodleva vozidla při akceleraci.”

Na konec je třeba si připomenout, že přímo na STK probíhá jen asi 10% ze všech měření emisí v ČR. Proto si všichni můžeme přát, aby kontrolní činnost ministerstva dopravy, krajských a obecních úřadů skutečně změnila problematické měření emisí v ČR.

 

Zdroj: Fontes STK 

 

 

Continue Reading

Previous: AI mění pravidla hry: Kyberútoky jsou sofistikovanější než kdy dřív
Next: VŠE hostí konferenci o etice AI. Diskutovat budou firmy, právníci i úředníci

Související články

Společnost Blokees debutovala na veletrhu CCXP México 2025 a oficiálně vstoupila na mexický trh
  • Služby, cestovní ruch

Společnost Blokees debutovala na veletrhu CCXP México 2025 a oficiálně vstoupila na mexický trh

Hurá do Butky Parku v Galerii Butovice na odpoledne plné barev, hudby a zábavy
  • Služby, cestovní ruch

Hurá do Butky Parku v Galerii Butovice na odpoledne plné barev, hudby a zábavy

Festival ostravské kreativity přímo před ostravskou Novou radnicí
  • Služby, cestovní ruch

Festival ostravské kreativity přímo před ostravskou Novou radnicí

Nedávné příspěvky

  • Obchodní ředitel ELDIS: Trendem jsou malé, výkonné a mobilní radary
  • DTX Group se pod vedením Husseina Lookmanjeeho představuje jako nezávislá globální síla se strategickou vizí
  • Dermatoložka radí: Jakou si vybrat metodu odstraňování chloupků?
  • Ministryně obrany Jana Černochová pokřtila nové české bojové vozidlo Pandur 8×8 EVO na veletrhu IDET 2025
  • Dosáhnout vytoužené úpravy vousů a těla s novou a vylepšenou řadou zastřihovačů Braun nebylo nikdy snazší

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.