Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Průzkum Lidlu: Češi pořizují vánoční dárky i dva měsíce dopředu, dřevěné hračky stále vedou
  • Článek

Průzkum Lidlu: Češi pořizují vánoční dárky i dva měsíce dopředu, dřevěné hračky stále vedou

Češi jen výjimečně nechávají nákup vánočních dárků pro děti na poslední chvíli. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který pro společnost Lidl Česká republika realizovala agentura STEM/MARK. Většina Čechů začíná pořizovat dárky měsíc i více před Štědrým dnem. Oblibu si zároveň stále udržují hračky z klasických materiálů, především dřevěné, kterým podle průzkumu dává přednost téměř polovina respondentů [1].

Praha 17. prosince 2025 (PROTEXT) – Češi jen výjimečně nechávají nákup vánočních dárků pro děti na poslední chvíli. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který pro společnost Lidl Česká republika realizovala agentura STEM/MARK. Většina Čechů začíná pořizovat dárky měsíc i více před Štědrým dnem. Oblibu si zároveň stále udržují hračky z klasických materiálů, především dřevěné, kterým podle průzkumu dává přednost téměř polovina respondentů [1].

Češi nákup vánočních dárků pro děti plánují s předstihem. Téměř tři čtvrtiny (73 %) začínají vybírat hračky měsíc či více před Vánocemi, v průběhu prosince je pořizuje 22 % Čechů, zatímco jen 3 % pořizují dárky na poslední chvíli, týden či méně před Štědrým dnem.

Při nákupu hraček Češi často kombinují různé způsoby, což uvedlo 39 % respondentů. Nejčastěji si hračku nejprve vyberou a následně ji objednají online, což uvedlo 28 % z nich. Výběr předem s nákupem v kamenné prodejně preferuje 11 % dotázaných, zatímco 15 % respondentů si hračku vybírá přímo v obchodě a na místě ji kupuje. Výsledky tak potvrzují, že kamenné prodejny stále hrají důležitou roli při rozhodování o nákupu.

Tradiční materiály a certifikace hrají důležitou roli

Nejdůležitějším kritériem při výběru hraček je jejich přínos pro děti. Vzdělávací funkci označilo celá polovina dotázaných. Mezi těmito hračkami pak vedou kreativní stavebnice (65 %), rozvojové hračky (60 %), trojici uzavírají hračky dřevěné (43 %).

Významnou roli při rozhodování o nákupu hraje také otázka bezpečnosti. Zda mají hračky, především dřevěné, příslušnou certifikaci, sleduje polovina rodičů (52 %), i když jen 15 % jej kontroluje při každém nákupu. Více než polovina (56 %) dotázaných je ochotna si za hračku s certifikátem bezpečnosti připlatit až 20 % ceny.

Vánoční brožura hraček

I letos připravil Lidl speciální brožuru plnou oblíbených hraček a dalšího sortimentu pro všechny věkové kategorie, aby zákazníkům pomohl s vánočními nákupy. Brožura nabízí nejen široký výběr hraček, ale také oblečení s vánoční tematikou, praktické kuchyňské pomocníky a stylové dekorace, které mohou zákazníky inspirovat při vánočních přípravách. Zákazníci tak mohou vybírat například pyžama s oblíbenou vánoční postavičkou Grinche, povlečení s vánoční tematikou nebo hračky, mezi něž patří i populární dřevěná dětská kuchyňka. „Ať už hledáte drobný dárek na poslední chvíli nebo hlavní překvapení pod stromeček, Lidl je vaším spolehlivým parťákem s nabídkou, která se opravdu vyplatí,“ uvádí Kateřina Štichová z tiskového oddělení společnosti Lidl Česká republika a doplňuje, že kromě vysoké kvality ocení zákazníci také výhodnou cenu, která je při vánočních přípravách často stěžejní.

Certifikované hračky v Lidlu

Všechny dřevěné hračky privátní značky Lupilu mají certifikaci FSC, která zaručuje jejich výrobu z udržitelných zdrojů. Bezpečnost je pro Lidl prioritou, proto jsou všechny hračky testovány nezávislou organizací TÜV/GS a nesou certifikát Toyproof potvrzující jejich bezpečnost pro děti.

Vánoce bez stresu

„Při nákupu dárků na našem e-shopu se zákazníci nemusí obávat špatného výběru. Pro všechny objednávky učiněné od 30.10.2025 do 24.12.2025 platí možnost vrácení až do konce ledna,” uvádí Kateřina Štichová z tiskového oddělení Lidl Česká republika.

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 326 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 71 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

https://www.facebook.com/lidlcesko

[1] Průzkum Dřevěné hračky 2025, STEM/MARK pro společnost Lidl Česká republika, 10.-18. 11. 2025, n=1 011

Zdroj: Lidl

Post navigation

Previous Unikátní galerie dřevěných koulí NOVATOP vzdává hold partnerům, kteří stojí za jeho úspěchem
Next Vytváření rezonance prostřednictvím akce, udržování původního úsilí vytrvalostí –postupy ESG společnosti Chery při podpoře Asijských paralympijských her

Související články

Zlaťáky.cz zveřejňují identifikaci odcizených zlatých slitků v hodnotě přes 4,5 milionu korun. Jedná se o certifikované investiční zlato Argor-Heraeus
  • Článek

Zlaťáky.cz zveřejňují identifikaci odcizených zlatých slitků v hodnotě přes 4,5 milionu korun. Jedná se o certifikované investiční zlato Argor-Heraeus

Generální dodavatel průmyslových staveb Harden Construction vstupuje na český trh. První projekt realizuje na Mostecku
  • Článek

Generální dodavatel průmyslových staveb Harden Construction vstupuje na český trh. První projekt realizuje na Mostecku

Nová realita bydlení: Pražané si drží byt ve městě, ale žijí jinde
  • Článek

Nová realita bydlení: Pražané si drží byt ve městě, ale žijí jinde

Nedávné příspěvky

  • Zlaťáky.cz zveřejňují identifikaci odcizených zlatých slitků v hodnotě přes 4,5 milionu korun. Jedná se o certifikované investiční zlato Argor-Heraeus
  • Generální dodavatel průmyslových staveb Harden Construction vstupuje na český trh. První projekt realizuje na Mostecku
  • Nová realita bydlení: Pražané si drží byt ve městě, ale žijí jinde
  • Jak si Češi zamilovali Five Guys: první týden přilákal tisíce hostů, vede Cheeseburger a slaninový milkshake
  • Depeche Note – symfonická pocta hudební legendě poprvé v ČR

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.