Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Průzkum Bolt Business: Češi chtějí příspěvek na dopravu, firmy ho téměř nenabízí
  • Služby, cestovní ruch

Průzkum Bolt Business: Češi chtějí příspěvek na dopravu, firmy ho téměř nenabízí

Příspěvek na dopravu patří mezi tři nejžádanější benefity českých zaměstnanců – hned po stravenkách a občerstvení zdarma. Přesto ho podle průzkumu Bolt Business Commuting Survey 2025 nabízí pouze 14 % firem. Zájem o tento benefit přitom odráží každodenní realitu – osm z deseti Čechů pravidelně dojíždí do práce, nejčastěji vlastním autem, a rostoucí dopravní náklady i časová zátěž patří mezi hlavní zdroje frustrace.

Praha 5. prosince 2025 (PROTEXT) – Příspěvek na dopravu patří mezi tři nejžádanější benefity českých zaměstnanců – hned po stravenkách a občerstvení zdarma. Přesto ho podle průzkumu Bolt Business Commuting Survey 2025 nabízí pouze 14 % firem. Zájem o tento benefit přitom odráží každodenní realitu – osm z deseti Čechů pravidelně dojíždí do práce, nejčastěji vlastním autem, a rostoucí dopravní náklady i časová zátěž patří mezi hlavní zdroje frustrace.

Až 41 % zaměstnanců by uvítalo, kdyby se doba strávená cestou do práce započítávala do pracovní doby, protože představuje nejen časovou, ale i finanční zátěž. 45 % respondentů vnímá dojíždění jako dodatečný výdaj, 36 % jako ztrátu času na odpočinek a 27 % považuje za nespravedlivé, že kolegové na home office takovou zátěž vůbec nemají.

„Zajímavým trendem je, že stále víc zaměstnanců už nevnímá dojíždění jako neutrální čas. Považují ho za součást pracovní doby – vzhledem k reálným nákladům, kratšímu odpočinku a přímé vazbě na pracovní povinnosti. Pokud chtějí firmy udržet motivaci lidí a zároveň je podpořit v návratu do kanceláře, měly by brát dojíždění ne jako osobní zátěž, ale jako společnou výzvu. Chytré benefity zaměřené na mobilitu mohou pomoci tuto mezeru překlenout a zvýšit spokojenost, loajalitu i produktivitu,” říká Gauchar Alibayeva, generální manažerka Bolt Business pro Českou republiku.

Průzkum ukazuje, že 80 % Čechů pravidelně dojíždí do práce nebo školy. Nejčastějším způsobem dopravy je vlastní automobil (44 %), následuje veřejná doprava (32 %). Mezi největší překážky pak patří dopravní zácpy, náklady na palivo či parkování a stres z dochvilnosti. Většina lidí tráví na cestě méně než půl hodiny – čtvrtina se dostane do práce do 15 minut, téměř třetina do půl hodiny.

Průměrné měsíční náklady na dopravu dosahují 1 096 Kč, na venkově stoupají až na 1 328 Kč. V centrech měst jsou naopak nižší – 944 Kč. Respondenti by považovali za férový příspěvek od zaměstnavatele v hodnotě 1 167 Kč měsíčně.

Podle průzkumu 74 % Čechů sleduje nabídku benefitů ještě před nástupem do nové práce a 37 % by díky příspěvku na dopravu zvažovalo změnu zaměstnavatele. Zájem o moderní formy mobility roste zejména mezi zaměstnanci do 44 let, kteří preferují flexibilitu a efektivní využití času.

„Naše analýza dojíždění ukazuje, že i když firmy svým zaměstnancům naslouchají, nabízené benefity často neodpovídají jejich skutečným potřebám. Rozdíl mezi tím, co lidé nejvíc oceňují, a tím, co firmy reálně poskytují, představuje velkou příležitost ke zlepšení. Příspěvek na dopravu nebo kompenzace času stráveného na cestách patří mezi jednoduché, ale velmi účinné způsoby, jak zaměstnancům usnadnit návrat do kanceláří a zvýšit jejich spokojenost i loajalitu,“ dodává Gauchar Alibayeva.

Služba Bolt Business umožňuje firmám nabízet tyto benefity jednoduše – od nastavení rozpočtů a limitů až po automatickou fakturaci a reporting. Umožňuje tak spravedlivě řešit právě ty výdaje, které zaměstnanci vynakládají při každodenním dojíždění.

Průzkum Bolt Business Commuting Survey 2025 proběhl v květnu 2025 na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů z České republiky a provedla jej agentura Minds&Roses. Zaměřil se na návyky při dojíždění, postoje k hybridní práci a atraktivitu zaměstnaneckých benefitů.

 

 

Zdroj: Bolt

 

 

Post navigation

Previous SCHOOL MATCH 2025: Florbalová show, která propojuje sport, školy a emoce, se vrací do Prahy

Související články

Ukliďme Česko slaví dnešní Mezinárodní den dobrovolníků
  • Služby, cestovní ruch

Ukliďme Česko slaví dnešní Mezinárodní den dobrovolníků

Kantonský obvod Nan-ša se stává kulturním střediskem pro deltu Perlové řeky
  • Služby, cestovní ruch

Kantonský obvod Nan-ša se stává kulturním střediskem pro deltu Perlové řeky

Jakub Vágner pokřtí čtvrtý díl knižní série “Jak Jakub poznával přírodu”
  • Služby, cestovní ruch

Jakub Vágner pokřtí čtvrtý díl knižní série “Jak Jakub poznával přírodu”

Nedávné příspěvky

  • Průzkum Bolt Business: Češi chtějí příspěvek na dopravu, firmy ho téměř nenabízí
  • SCHOOL MATCH 2025: Florbalová show, která propojuje sport, školy a emoce, se vrací do Prahy
  • Ukliďme Česko slaví dnešní Mezinárodní den dobrovolníků
  • Seegene zakládá francouzskou dceřinou společnost s cílem rozšířit své působení v Evropě
  • Kvalita ovzduší v EU se zlepšuje, 180.000 úmrtí ročně ale souvisí se znečištěním

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.