Skip to content
Buzzstore logo

buzzstore.cz portál

buzzstore, portál, zpravodajství, krimi, aktuálně, zprávy, dnes, novinky, žurnalistika, aktuality, sport, region, public relations, PR content, novinky

  • Sport
  • Auto-moto
  • Obchod
  • Energetika
  • Kultura
  • Zdravotnictví
  • Cestovní ruch
  • Lifestyle
  • Zprávy
  • Bydlení a reality
  • Kontakt
  • Home
  • Češi oznamují téměř třikrát méně než zahraniční kolegové. Whistleblowing přitom firmám šetří až 5 % obratu
  • Článek

Češi oznamují téměř třikrát méně než zahraniční kolegové. Whistleblowing přitom firmám šetří až 5 % obratu

Whistleblowing je účinný nástroj, jak ve firmách včas identifikovat a řešit problémy. České firmy s 50 a více zaměstnanci mají zákonnou povinnost zavést oznamovací systém, jeho využití však zůstává oproti zahraničí nízké. Vyplývá to z dat globální platformy FaceUp, která slouží jako důvěryhodný whistleblowingový kanál ve firmách i státní správě.

Praha 19. června 2025 (PROTEXT) – Whistleblowing je účinný nástroj, jak ve firmách včas identifikovat a řešit problémy. České firmy s 50 a více zaměstnanci mají zákonnou povinnost zavést oznamovací systém, jeho využití však zůstává oproti zahraničí nízké. Vyplývá to z dat globální platformy FaceUp, která slouží jako důvěryhodný whistleblowingový kanál ve firmách i státní správě.

FaceUp je komplexní platforma pro sběr zpětné vazby, kterou využívá přes 3 500 organizací ve více než 70 zemích světa. Funguje v interních procesech firem a institucí – především v oblasti HR, compliance a také jako whistleblowingový kanál. Umožňuje anonymně a bezpečně sdílet podněty, což organizacím pomáhá předcházet problémům, odhalovat rizika i posilovat otevřenou firemní kulturu.

Podle aktuálních dat platformy FaceUp připadá za posledních 12 měsíců v zahraničí 3,55 oznámení na 100 zaměstnanců, zatímco v Česku jen 1,2 oznámení.

„Obava, že zavedením zákona o ochraně oznamovatelů počet podnětů ve firmách rapidně stoupne, se tedy nepotvrdila. Stále platí, že české firmy dostávají oproti společnostem ze zbytku světa podnětů výrazně méně – přestože v zahraničí podobné zákony často ani nemají,” komentuje situaci Jan Sláma, spoluzakladatel a CEO FaceUp.

Podle výzkumu agentury Behavio pro organizaci Oživení se s nekalým jednáním nebo korupcí někdy setkalo více než 20 % Čechů, ale pouze 6 % z nich situaci nějak řešilo. Nejčastější důvody, proč lidé neoznamují jsou obavy z důsledků (právních, finančních, reputačních), nedůvěra, že se něco změní a také nejasnost, kam a jak oznámení podat. „Anonymní a srozumitelný nástroj, jako je FaceUp, který je zároveň nejpoužívanějším whistleblowingovým nástrojem v Česku, pomáhá podobné strachy a nejistoty odbourat. Přináší tak benefity lidem, ale i firmám,” doplňuje David Špunar, spoluzakladatel a COO FaceUp.

Firmy, které mají funkční whistleblowingový systém, dokáží rizikům předcházet dřív, než způsobí škody. Podle dat asociace ACFE ztrácí průměrná firma až 5 % ročních tržeb kvůli interním podvodům. Díky oznamovatelům je odhaleno 43 % veškerého neetického jednání v organizacích, což je třikrát více než pomocí interního auditu, a dokonce desetkrát více než pomocí auditu externího.

„Zkušenosti firem ukazují, že právě závažné podněty bývají téměř vždy anonymní. Pokud má firma bezpečný a důvěryhodný kanál, lidé ho využijí,” uzavírá Jan Sláma.

 

Tým FaceUp

O FaceUpu

FaceUp je český technologický startup založený Janem Slámou, Davidem Špunarem a Pavlem Ihmem. V roce 2017 vznikla školní nezisková verze jeho produktu NNTB zaměřená na boj proti šikaně, o tři roky později se spustila komerční varianta určená pro firmy po celém světě, kterým pomáhá plnit požadavky v oblasti whistleblowingu, compliance a budovat otevřenou firemní kulturu. Platformu NNTB v současnosti využívá více než 3500 organizací z celého světa. Zakladatelé za své projekty v oblasti sociálního podnikání získali řadu světových ocenění, nejnověji Deloitte Impact Star. V roce 2024 získal FaceUp investici 70 milionů korun na podporu další expanze.

www.faceup.com/cs

 

 

 

Continue Reading

Previous: Skupina Antracit představuje pět týmů, které navrhnou novou podobu ostravského Hotelu Palace
Next: MONETA přidává záchranný “kill button” do digitálních kanálů

Související články

Möbelix Praha Čestlice postavila HSF System
  • Článek

Möbelix Praha Čestlice postavila HSF System

Společnost Risen Energy představila na veletrhu SNEC 2025 integrované solární úložné systémy
  • Článek

Společnost Risen Energy představila na veletrhu SNEC 2025 integrované solární úložné systémy

Junior už nemusí být nutně čerstvý absolvent školy
  • Článek

Junior už nemusí být nutně čerstvý absolvent školy

Nedávné příspěvky

  • Möbelix Praha Čestlice postavila HSF System
  • Společnost Risen Energy představila na veletrhu SNEC 2025 integrované solární úložné systémy
  • Junior už nemusí být nutně čerstvý absolvent školy
  • Terapie bez objednání a v pracovní době – pracoviště umožňující přítomnost domácích mazlíčků jsou skutečně prospěšná
  • Brigády v roce 2025: Novinky v daních, které musí znát každý dohodář

Kategorie

  • Auto-moto, doprava a stroje
  • Chemický a farmaceutický průmysl
  • Článek
  • Energetika a suroviny
  • Finance a ekonomika
  • IT a telekomunikace
  • Kultura
  • Média, společnost a životní styl
  • Obchod, marketing
  • Politika, veřejná správa a soudy
  • Potraviny, gastronomie
  • Služby, cestovní ruch
  • Sport
  • Stavebnictví, bydlení a reality
  • Uncategorized
  • Věda, vzdělávání a školství
  • Zdravotnictví
  • Zpracovatelský a výrobní průmysl
Copyright © buzzstore.cz | redakce@buzzstore.cz | Jakékoli užití obsahu serveru včetně publikování nebo jiného šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno. | DarkNews by AF themes.